Jiwang Corner :)

Khamis, 27 Oktober 2011

SMK Jeram, Kubang Bemban juara kantin bersih


PASIR MAS 26 Okt. - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jeram, Pasir Puteh dan SMK Kubang Bemban di sini diumumkan sebagai juara kategori kantin serta dewan makan bersih pada Pertandingan Kantin dan Dewan Makan Sekolah Menengah Bersih Peringkat Negeri Kelantan 2011.


Tempat kedua kategori kantin dimenangi oleh SMK Pengkalan Chepa dan ketiga, SMK Kubang Golok, Bachok manakala kategori dewan makan pula, naib johan SMK Cherang Ruku, Pasir Puteh dan SMK Badak, Bachok di tempat ketiga.

Majlis yang diadakan di Dewan Bestari SMK Kubang Bemban di sini, disempurnakan oleh Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah berkenaan, Datuk Hanapi Mamat. Kemenangan itu melayakkan SMK Jeram, Pasir Puteh dan SMK Kubang Bemban mewakili Kelantan ke Pertandingan Kantin dan Dewan Makan Sekolah Menengah Bersih Peringkat Kebangsaan.



Sementara itu Wan Mansor berkata, secara keseluruhan tahap kebersihan kantin dan dewan makan sekolah-sekolah menengah di negeri ini meningkat. Turut hadir, Timbalan Pengarah Kesihatan Kelantan, Dr. Wan Mansor Hamzah.


"Bagaimanapun masih ada ruang yang boleh diperbaiki dan ditingkatkan agar makanan yang disajikan benar-benar bersih. Jabatan Kesihatan negeri akan terus memantau dan memberi kerjasama kepada Jabatan Pelajaran negeri bagi memastikan aspek kebersihan dapat ditingkatkan," katanya.

Utusan Malaysia Online: 27 Oktober 2011

Tahniah daripada saya. Semoga sekolah-sekolah yang lain turut mencontohi kantin sekolah SMK Jeram.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan