Jiwang Corner :)

Selasa, 11 Oktober 2011

Rentetan Kisah Di Sebuah Bank

Kalau ada yang terbaca kisah saya di bank pada bulan lalu, pasti tahu apa yang berlaku. Hari ni saya nak kongsi rentetan kisah di bank tersebut. Hehehe...xsangka macam ada episod 2 pulak

Tadi saya ke bank itu lagi. Membawa sejumlah duit untuk di depositkan ke akaun PIBG. Saya terkejut melihat wanita tersebut masih berada di kaunter yang sama. Erm...tak apalah. Mungkin boss dia beri peluang terakhir untuk dia berkhidmat di kaunter tersebut.

Saya mengambil nombor giliran. Sampai masa, giliran saya terkena dengan wanita itu lagi. Saya pun membawa beg berisi duit dan menghulurkan kepadanya. Tanpa melihat wajah saya, dia pun bangun dan membawa beg itu ke dalam pejabat. 

Tidak berapa lama kemudian, dia keluar bersama casher yang bertugas. Casher itu memanggil saya dengan senyuman dan bertanyakan beberapa soalan. Kemudian, saya kembali ke tempat duduk. 


Tiba-tiba muncul lah pengurus bank tersebut di tepi saya. Dia menegur saya dan sempat duduk berbual dengan saya. Dia turut meminta maaf dengan saya atas perkara yang berlaku sebelum itu. Saya mengangguk dan hanya sempat menyatakan yang saya terkilan dengan apa yang berlaku.

Apa yang saya nak gelak, pengurus itu berkata, " Hari itu, saya ada datang ke sekolah jumpa Guru Besar awak. Saya datang untuk minta maaf. Saya bawa payung untuk pujuk hatinya, " Sambil itu dia tersenyum-senyum. Dia ingat hati guru besar saya tu menangis sampai kena pakai payung ke ? Hahahaha...( just joke )





Tiada ulasan:

Catat Ulasan