Jiwang Corner :)

Jumaat, 7 Oktober 2011

Kisah Lembu & Anjing

Sharing is caring....

LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?


ANJING: Aku tengah tension nih.Mau je aku gigit manusia tadi.


LEMBU : Eh ? kenapa?


ANJING: Aku lalu tepi 2 orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "Hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!".


LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu. ...


ANJING: Kalau aku najis sekali pon,kalau dia tersentuh aku, boleh disamak.Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?


LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah,lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.


ANJING: Wah.. ayat ko memang power la...manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU :)


LEMBU : Moooooo.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan