Jiwang Corner :)

Rabu, 24 April 2013

Kena Cubit

Pagi ini aku masuk ke kelas 6 Berjaya. Masa yang diperuntukkan tidak lama iaitu hanya 30 minit. So aku dah rancang nak bincangkan jawapan kerja rumah yang aku berikan semalam. Actually aku hanya beri 4 soalan tajuk perimeter.

Aku meronda untuk periksa satu persatu buku murid2 aku. Aku rasa sedih dan terkilan kerana 4 soalan yang aku berikan itu tidak siap. Menyirap juga darah aku. Nakku rotan tapi takut dihentam. So hanya kata2 yang boleh aku hentam mereka. Kalau berkesan kira syukurlah.

Namun kesabaran aku diuji. Aku tak tahan sangat sebabb mereka tidak langsung rasa bersalah. Lastly aku cubit seorang demi seorang. Tak kira lelaki atau perempuan semuanya aku cubit sama rata.


Aku denda mereka menyiapkan kerja sekolah hingga mereka lewat rehat. Rasa bersalah tetap ada tapi ada masanya hukumnn perlu dilakukan  agar mereka dapat berubah jadi murid yang lebih baik.

# Aku cuba cubit diri sendiri. Aduhhhh....sakit juga cubitan aku tadi. Hehehehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan