Jiwang Corner :)

Khamis, 18 April 2013

Istanbul Aku Datang :)

Pagi ini rezeki aku agak murah. Mana tidaknya murid yang sensitif dalam kelas aku mengejar memanggil nama aku. " Cikgu, cikgu...saya ada cenderahati untuk cikgu. Ini cenderahati dari Istanbul."

Aku tersenyum lebar. " Terima kasih. Istanbul aku datang! " kata aku. Dia tersenyum lalu berkata, "Sama- sama, cikgu," jawabnya sambil berlalu. " Bila awak balik Malaysia?" " Semalam, cikgu." Ini bermakna dia berada di Istanbul selama 6 hari. Menurutnya dia mengikuti bapanya yang kena bertugas di sana.

Begitulah rezeki cikgu jika ada murid yang belikan cenderamata jika balik dari melancong. Bukan kita nak harap sangat tetapi agak terharu sebab mereka ingat pada kita. Bukan mudah nak dapat murid yang murah hati walaupun dalam kalangan orang berada. Setelah aku intai bungkusan itu isi dalamnya adalah sehelai tudung. Memang cun...macam tau2 je pilihan warna kegemaran aku :)


Sejak dia menumpang belajar di dalam kelas Aktif sikapnya menjadi lebih positif. Aku dah boleh nampak dia tersenyum dan mula serasi berkawan dengan rakan2 yang ada dalam kelas itu. Syukurlah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan