Jiwang Corner :)

Sabtu, 13 April 2013

Kem Teknik Menjawab Soalan UPSR 2013

Pagi Sabtu ni guru2 tahun 6 berkorban masa untuk kem teknik menjawab soalan UPSR. Tatkala rakan2 lain berehat di rumah kami duduk bersama 91 orang murid harapan sekolah. Namun ini adalah kerja kami tanggungjawab kami. InsyaAllah ada berkahnya di sisi Allah.
Tahun ini kami kena teruskan usaha untuk jaga reputasi % UPSR. Jika 3 tahun kebelakangan ini % adalah meningkat, mengapa tidak dikekalkan untuk tahun ini? Besarnya tanggungjawab kami.
Semoga semua urusan kami dipermudahkan.
Teknik menjawab soalan dimulakan pada jam 8 pagi. Penceramah jemputan subjek BI mendahului slot diikuti dengan subjek Matematik. Tiada penceramah jemputan yang dapat hadirkan diri. Oleh itu guru subjek Matematik terpaksa kendalikannya sendiri termasuklah diri aku. Dua orang guru lelaki membincangkan kertas 1 manakala aku membincangkan kertas 2. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Slot dihentikan kerana makan tengah hari dan solat Zohor. Penceramah BM meneruskan ceramahnya dengan teknik menjawab kertas Pemahaman. Seterusnya subjek Sains. Aku tidak dapat menyertai semua slot atas aktiviti lain pula. Apa yang aku buat plak ek? Tunggu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan