Jiwang Corner :)

Jumaat, 14 Disember 2012

Ujian Itu Singgah Lagi

Sebagai hambaNya aku memang tidak sesekali terlepas daripada ujian Allah. Aku yakin korang di luar sana turut merasakan ujian daripada Allah. Namun setiap ujian yang Allah berika itu berbeza mengikut kemampuan hambaNya.

Kali ini satu lagi ujian singgah dalam hidupku. Patutlah dah hampir seminggu kelopak mata kiri aku berkedip2 tak henti2. Aku risau juga. Biasanya ada sahaja perkara buruk yang akan berlaku hingga buat aku menangis. So kerisauan aku sudah pun terjawab. Ujian ini harusku tempuh jua.

Panggilan daripada beliau membuatkan aku bahagia. Namun ianya bersifat sementara. Aku redha dengan apa yang telah disampaikan oleh beliau. Namun dalam masa yang sama ada juga perkara yang kurang menyenangkan aku. Hanya Allah yang tahu.

"Tahniah, syukur alhamdulillah. Akhirnya masanya tiba," hanya kata2 itu yang mampu keluar dari mulut. Dalam kejutan itu aku masih mampu untuk menceriakan perbualan. Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku. Dalam tangisan aku tetap mendoakan yang terbaik untuk beliau. Aku yakin apa yang berlaku ada hikmahnya.

# Aku yakin Allah bersama dengan orang2 yang sabar. Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan perjalanan hidup ini. Aku tidak akan mengalah kerana aku tahu Allah tidak suka pada orang yang berputus asa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan