Jiwang Corner :)

Sabtu, 29 Disember 2012

Tipah Tertipu :(

Dalam keadaan sedar dan bukti yang diberi itu kukuh, maka bermulalah episod aku tertipu. Huhuhu...

Setelah sampai di rumah sewa tempohari, aku mula mesej rakan2 serumah. Maklumlah mereka bergerak dari pantai timur. Apa yang kita sedia maklum kawasan di sana sedang dilanda banjir. Berita terkini tv3 dari semasa ke semasa melaporkan yang banjir semakin buruk menenggelami Terengganu dan Kuantan.

Seorang rakan memberi tahu bahawa dia tidak dapat pulang untuk bermesyuarat. Katanya mereka dikecualikan atas sebab banjir. Dia juga turut dipindahkan ke pusat pemindahan. Mereka terpaksa menaiki bot untuk dipindahkan. Aku beria2 percaya dan menyatakan simpati kepada mereka. Jiran2 turut bertanya dan simpati dengan khabar yang aku sampaikan.

Kira2 jam 1.15pagi kedengaran pintu rumah dibuka. Argh...rupanya rakan yang kononnya pindah dengan bot itu sampai. Argh....aku kena tipu! Mati2 aku percaya mereka tidak pulang bermesyuarat kerana banjir. Padahal mereka tidakpun berpindah ke pusat pemindahan. Jiran2 turut tertipu. Hahaa...

Apapun syukurlah mereka telah sampai dengan selamat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan