Jiwang Corner :)

Khamis, 13 Disember 2012

Cik Ti yang malang

13/12 - Semalam Cik Tikus dah jadi penceroboh. Aku memang bengang. Awal tu aku dapat kesan yang ia ada dalam laci mesin jahit di tepi bilik aku. Macam nilah jika berumah di tepi kebun kelapa sawit. Cik Ti memang singgah dan nak menetap. " Huh, jangan ko ingat mudah nak menetap kat umah bapak aku ni!"

Pagi ini selepas solat subuh ketika aku masih duduk atas sejadah, Cik Ti mula turun menuju ke belakang katil aku. Terkejut jugak aku dibuatnya. Aku bingkas bangun untuk bertindak. Mungkin Cik Ti tu sedang marah. Abang Long beritahu dia ada bunuh 3 ekor anak Cik Ti tu semalam. Hu3...

So apa lagi. Aku pun memanggil abah. Abah datang membawa sheltox dan kayu. Abah sembuh keliling bilik. Mudah2an Cik Ti tu akan mabuk. Aku bantu abah tarik katil. Ternyata Cik Ti itu ada di situ. Hahahaha...siap kau!

Akhirnya tamatlah riwayat Cik Ti. Dengan sekali ketukan kayu oleh abah, Cik Ti terus kaku. Aku lega sebab Cik Ti dah tak menganggu aku lagi walaupun laci mesin jahit telah dimamahnya. Tasbih aku juga telah putus dan maniknya di mamah. Tak suka..tak suka...tak suka...Huk3....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan