Jiwang Corner :)

Isnin, 10 Disember 2012

Istanbul Aku Datang

Hari ini aku berpeluang tonton filem Istanbul Aku Datang. So leh lah aku nak komen or bagi sinopsis sikit tentang filem ni. Takde kerja katakan. Oppsss...Orang lain jangan marah. Hujung tahun memang masa untuk cikgu2 berehat dan tenangkan minda.

Melepak depan tv di rumah itu sudah semestinya. Kali ini aku menonton filem ni bersama kak ipar aku dan 2 orang anak buah aku. Budak2 ni layan jugak cerita2 cinta ni walaupan baru usia 8 dan 4 tahun. Adeh...

Citer ni mengisahkan kisah cinta remaja di mana Azad (lakonan Tomok ) melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di Istanbul. Kehadiran Dian (lakonan Lisa Surihani) yang datang ke Istanbul untuk dekat dan dengan kekasihnya ( lakonan Tomok ) sedikit sebanyak menghuru harakan keadaan. Dia ditipu semasa mendapatkan rumah sewa hingga terpaksa menyewa bersama seorang lelaki bernama Haris ( lakonan Beto ).

Pelbagai pergolakan berlaku antara dia pasangan ini. Namun hubungan yang lama terjalin antara Azad membuatkan Dian keliru untuk memilih jodohnya sedangkan dia mula jatuh hati pada Haris.

So kesudahannya....dia memilih siapa? Lelaki yang bertahun2 dia kenali atau lelaki yang baru sahaja 2 minggu dia kenali? Hehehe....the best man win, right? sure dia pilih Haris.

Kalau aku sure aku pilih Haris juga. Nampak dia ikhlas dan bersifat penyayang. Tambahan pula aku memang minat dgn lakonan Beto Khusairy nih. Citer ni memang sweet!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan