Jiwang Corner :)

Rabu, 19 Disember 2012

Celcom oh Celcom!

Entri aku kali ini adalah mengenai talian Celcom nih. Hampir sebulan yang lalu aku sendiri tertanya-tanya apakah punca talian aku ni tertanggu. Adakah sebab Celcom atau telefon pintar aku?  Tak mungkin kot. Dah hampir 7 bulan aku guna kenapa baru sekarang nak buat hal kan? Sebelum ni ok je pun. Arghhh...tention!

Korang tau apa yang berlaku? Telefon aku tidak dapat menerima sebarang sms, mahupun panggilan. Apatah lagi jaringan internet walhal signal talian pada telefon ada. Geram tak?  Sure geram kan?  So fikir punya fikir, bagaimana nak selesaikannya? Lastly aku off and on semula telefon aku ni. Barulah dapat talian. Huhuhu...

Sebelum ni semasa aku sedang gunakan broadband, tetiba taliannya terputus. Haiskhh...mulalah darah naik ke kepala! Aku cuba telefon celcom helpline. Operator cuba jawab dengan baik. Dia turut hairan mengapa boleh berlaku sedemikian sedangkan kawasan rumah aku bukanlah dipedalaman. Tidak lama kemudian talian kembali baik. Pelik bin ajaib!

Baru2 ini aku kenalpasti yang talian Celcom ni semakin pulih. Dah hampir seminggu lebih aku tak perlu on and off telefon aku nih. Hah, lega!  harap2 ia tidak mengganggu aku semula untuk melayari internet nih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan