Jiwang Corner :)

Khamis, 20 Disember 2012

PMR 2012 : Semak Secara Talian atau SMS

Salam pagi Khamis. Diharap semua pengunjung blog aku ni sihat-sihat belaka. Moga kalian sentiasa dalam rahmat dan lindungan Allah.

Semalam keputusan PMR telah pun diumum. Kepada pelajar-pelajar yang berjaya dengan cemerlang, diucapkan tahniah. Sebenarnya itu adalah hadiah hasil daripada usaha gigih kalian. Para ibu bapa akan turut bangga dengan kalian.

Secara totalnya keputusan yang mendapat semua A dalam semua subjek menurun. Namun bilangan gagal semakin berkurangan. Alhamdulillah...Bagi yang kurang cemerlang diharap tidak berputus asa. Teruskan usaha gigih kalian kerana SPM penentu masa depan. Ada masa lagi untuk mengubah yang biasa jado luar biasa.

Kepada yang tidak berjaya perjuangan anda bukan sampai di sini. Peluang masih cerah dihadapan sana jika anda bijak memilih bidang yang anda minati terutamanya dalam bidang teknik dan vokasional. Teruskan perjuangan anda. Tidak mustahil anda akan jadi orang yang lebih baik daripada mereka yang kita jangka baik.

Ada lagi pelajar yang masih belum ambil keputusan? Mungkin ada sebab tersendiri kot. Atau tidak berada di dalam negara? Hah, kini semua kemudahan ada di hujung jari.

Keputusan PMR 2012 boleh disemak sehingga pukul 11.59 malam, 25 Disember 2012 dengan mengikuti langkah seperti berikut:

Taip PMR jarak No kad pengenalan jarak No angka Giliran dan hantar SMS ke 15888

Contoh SMS : PMR 970527105755 AZ005Z055

Cara Semak Keputusan PMR 2012 Secara Online :

Untuk semakan secara online, pelajar boleh menyemak keputusan PMR 2012 melalui Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan