Jiwang Corner :)

Ahad, 16 Disember 2012

Aku dan Kraf Felt Lagi...

Hari ini aku masak ayam masak merah je. Sukanya bila ada kenduri kahwin sebab mesti dapar berkat. Sebab tu tak payah masak banyak2. Lagipun tinggal bertiga je.

Korang tau apa iti berkat? Hah, ni nak cerita sikit tentang berkat. Budaya ini biasanya diamalkan oleh orang Johor. Orang yang datang sebagai jemputan akan dapat bawa balik makanan yang di makan masa kenduri tu. Itulah yang dinamakan berkat.

Oklah aku sebenarnya nak share tentang apa yang aku usahakan hari ini. Setelah siap 10 biji donut, aku cuba usahakan jahitan cup cake  pula. Namun untuk hari ini, ku hanya sempat siapkan 2 biji cup cake.

Pada sebelah petang aku cuba usahakan jahitan bantal tengkuk di kerusi Si Comel. Apa yang ada sebelum ini telah pun buruk. Untuk kali ini aku nak hasilkan daripada tangan aku sendiri. Erm...nmpknya felt berbentuk bunga itu tidak cukup. Hanya satu bantal sahaja yang boleh dilengkapkan. So mood aku terhenti seketika. Esok aku akan minta abah bawa aku ke kedai untuk melengkapkan keperluan itu. Hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan