Jiwang Corner :)

Isnin, 10 Disember 2012

Kenapa Aku Temui Orang Yang Salah

Petang ni sambil2 aku menjahit aku layan perasaan aku jugak. Maklumlah bila bersendiri begini mulalah fikirkan masa depan. Sampai bila nak menyendiri? Kenapa aku sering temui dengan orang yang salah?

Aku cuba menggoggle. Aku temui sebuah blog yang mengongsikan rasa hati ini. Sebelum ini aku pernah jumpa dan baca. So kali ini aku cuba kongsikannya.

MENGAPA ALLAH SENGAJA TEMUKAN KITA DENGAN ORANG SALAH?

Memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah
supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah
supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah
supaya kitadapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah
supaya kita sedar bahawa
ALLAH MAHA PEMURAH &PENYAYANG
kerana mengingatkan kita
bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat
untuk kita dan kehidupan kita
pada masa depan...

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman
yg tak semua orang berpeluang
untuk mengalaminya.

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah supaya kita jadi
MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah
supaya kita lebih faham bahawa
CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

memang ALLAH sengaja menemukan kita
dengan orang yg salah
supaya kita
LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN
YG TAK SELAMANYA KEKAL...

Rasulullah SAW bersabda : "Cintailah siapa yang ada di bumi supaya kamu akan dicintai oleh makhluk yang berada di langit " (Riwayat Tabrani)

Di antara tanda-tanda cinta seseorang kepada Allah SWT adalah memperbanyakkan bermunajat, mendirikan solat sunnah,membaca al-Quran dan berzikir kerana dia ingin selalu bersama dan mencurahkan semua perasaan hanya kepada-Nya.

Apabila Sang Khaliq memanggilnya melalui suara azan maka dia bersegera menuju ke tempat solat untuk berjumpa dengan-Nya. Bahkan bila malam tiba, dia ikhlas bangun tidur untuk berduaan (berkhalwat) dengan Tuhan kekasihnya melalui solat tahajjud. Betapa indahnya jalinan cinta itu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan