Jiwang Corner :)

Isnin, 10 Disember 2012

Aku Terima Nikahnya

Hari ni mencari2 lagi aktiviti untuk memenuhkan masa cuti nih. So apa lagi. Jom layan movie Melayu. Kalau takde orang nak tengok citer Melayu, jadi akulah yang tengok. 

Kalau semalam aku tengok Istanbul Aku Datang maka hari ini aku tonton Aku Terima Nikahnya. Hehehe...pasti ada yang dah layan kat panggung kan? So apa komen korang yang dah tengok tuh. Memandangkan ini adalah blog aku maka aku sendiri nak komen tentang dua cerita nih.

Untuk filem ATN ni memang filem romantik. Kisah sepasang suami isteri ( lakonan Ady Putra dan Nora Danish )yang baru berkahwin atas dasar cinta. Mereka bahagia sangat2 sehingga pada suatu hari kebahagiaan mereka diuji. Suaminya telah terlibat dalam kemalangan.

Selepas koma beberapa bulan, akhirnya suami tadi sedar dan kembali ke rumah. Malangnya ingatan si suami tidak pulih sepenuhnya. Dia hanya ingat tentang dirinya sebelum usia sekarang. Pada waktu itu dia tidak mengenali isterinya langsung. Sangat menyedihkan....

Si suami hanya kenal ibu bapa dan rakan-rakannya sahaja. Pelbagai usaha yang dilakukan oleh si isteri untuk kembalikan ingatan si suami namun gagal. Si isteri berkorban apa sahaja. Biarpun airmata menjadi pengganggu emosi namun si isteri tidak pernah berputus asa.

Dalam pada itu si suami lebih menyenangi akan sahabat baik si isteri. Bertambah hancurlah hati si isteri tadi. Pada satu hari, si suami brsuara untuk menceraikan si isteri kerana rasa hidupnya bagaikan membuat maksiat di dalam rumahnya. Dia tidak sayang isterinya lagi.

Si isteri cuba mempertahankan rumah tangga mereka. Baginya si suami adalah cinta pertama dan terakhir buatnya. Si suami jugalah syurganya. Namun tahap kesabaran si isteri ada batasnya. Atas layanan buruk daripada si suami akhirnya dia minta dilepaskan. Hah...syahdu?

Si isteri meninggalkan si suami. Hinggalah pada satu hari ingatan si suami semakin pulih. Dia mula mengingati kemalangan yang menimpanya. Dia juga mula mengingati saat2 dia diijabkabulkan dengan isterinya. Dia turut terdengar2 suara isterinya memanggilnya di rumah.

Akhirnya.....korang mesti dah tau kan. Biasalah citer Melayukan....kita dah boleh teka apa endingnya. So korang fikirlah sendiri the happy ending tu. Namun aksi2 dalam filem ini agak keterlaluan. Peluk2 cium tu memang tak patut ditayangkan. Perkara itu seakan telah menghalalkan yang haram! 

So itu saja sinopsis dan komen daripada aku. Ada yang nak kongsi komen. Aku takda masalah...jom buka minda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan