Jiwang Corner :)

Jumaat, 14 Disember 2012

Setelah sekian lama, kini aku tunggang semula

Hari ini dah genap sminggu si Comel aku tiada dalam pandangan aku. Entah apa jadi pada ia sekarang ni. InsyaAllah aku yakin ia akan jadi lebih cantik banding sebelum ini. Ini bermakna dah seminggu aku tak keluar rumah. Hanya memerap dalam rumah menguruskan kerja2 rumah, jadilah surirumah. Hik3...

Apa yang aku nak sampaikan pada entry ini sebenarnya adalah kisah aku menunggang motosikal. Setelah sekian lama aku tidak menunggang, hari ini aku cuba tunggang semula Yamaha SRX aku. Motor ini aku telah hadiahkan pada abah semenjak aku memiliki si Comel.

Pada mulanya aku agak kekok jugak. Tapi lama kelamaan aku cuba suaikan diri. Maklumlah motor ini pernah dilanggar pada tahun lepas. So kestabilannya mula terjejas. Tunggangan aku tidaklah jauh. Setakat ke kubur arwah mak dan ke kedai di taman perumahan berdekatan.

Teringat pula akan aku 10 tahun yang lalu. Motor inilah yang aku tunggang semasa aku mengajar di Pulau Pinang dahulu. Tak sangka ia telah banyak berbakti kepada aku. Kira2 dua tahun aku gunakannya di sana. Bila cuti ada pula yang tolong menjaganya di sana. He3....semuanya tinggal kenangan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan