Jiwang Corner :)

Selasa, 18 Disember 2012

Lepaking @ Mee Racun Batu Pahat

Petang ni aku ajak abah makan kat warung Mee Racun Batu Pahat. Ini pertama kali aku ke tempat ini. First try lah konon! Tak cuba maka tak tahu. Betol tak? Jom, jalan2 cari makan!

Lokasinya berhadapan dengan Hotel Pinetree Batu Pahat. Dekat dengan Kompleks Tabung Haji.Jalan menuju ke Bukit Pasir. Jalan apa aku tak pasti pula. Haiskhh....teruk betullah aku nih. Tapi mudah je nak mencarinya kan? Waktu operasinya?  Aku pun kurang pasti. Tapi aku rasa petang baru ia beroperasi.

Oklah sesampai aku di sini kelihatannya dah ramai. Hanya ada dua meja sahaja yang kosong. Jika ramai begitu mungkin memang sedap makanannya kot. So aku pun order mee racun tulang kambing sementara abah mee racun biasa. Hakikatnya abah memang suka makan kambing. Memandangkan abah ada penyakit darah tinggi dia terpaksa berpantang.

Erm...masa untuk menikmati makanan tidaklah lama. Aku cuba menikmatinya perlahan2 agar rasanya betul-betul dapat dihayati. Rasa kambing! Hahahahaha....

Aku memang kekenyangan. Rasa kambing tu memang segar dari ladang. Kalau korang teringin lehlah singgah ke sini. Harganya juga berpatutan. Aku tak pasti berapa harga sepinggan mee tu. Yang pasti aku bayar RM22.20 untuk 2 mee racun biasa, 1 mee racun tulang, 1 milo suam dan 1 limau suam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan