Jiwang Corner :)

Jumaat, 30 September 2011

Majlis Penutupan Bulan Kemerdekaan (Tahap Dua)

Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan sudah, menyambut Hari Malaysia pun sudah. Jadi, SKTM tidak ketinggalan untuk mengadakan majlis perasmian penutup bulan kemerdekaan pada tahun ini. Majlis dirasmikan oleh GB SKTM, Tn Syed Sulaiman b Syed Ariffin. Banyak yang dikongsikan dalam ucapannya mengimbas pengalaman arwah datuknya ketika zaman penjajah dahulu.
Kali ini, saya diberi peluang untuk mengacakan majlis. Argh....nak buat teks tu yang agak sedikit mencabar. Apapun majlis telah berjalan dengan jayanya. Alhamdulillah....

Di sini, saya kongsikan sedikit aktiviti yang dijalankan sepanjang majlis. Acturcara majlis dimulakan dengan bacaan doa, ucapan perasmian penutup oleh tuan GB, diikuti pula dengan persembahan nyanyian duet, dan mendeklamasi sajak.

Majlis diselangselikan dengan penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang yang menyertai program sepanjang bulan kemerdekaan. Syukur, ada sahaja wakil murid kelas 4 Arif yang menjadi Johan. Rezeki atas bakat mereka juga....
 
 Persembahan duet
 Persembahan mendeklamasikan sajak 
 Nyanyian solo lagu patriotik
 Persembahan boria daripada kumpulan T Molek
 
Fatin Noorfariesya Johan Pertandingan Mewarna
Antara aksi menarik persembahan boria
Majlis diteruskan dengan persembahan boria daripada kumpulan T Molek dan nyanyian solo lagu patriotik. Persembahan boria dibimbing oleh guru muzik, Puan Nur Jamiatul Aishah dan Puan Siti Salasiah. Persembahan mereka amat menarik dan memukau perhatian semua murid. Syabas !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan