Jiwang Corner :)

Khamis, 29 September 2011

Sambutan Hari Raya Peringkat Sekolah ( Tahap 2 )

30 Syawal telahpun berlalu. Sedar tak sedar sudah sebulan kita menggendutkan perut dengan segala juadah raya. Lemak muncul sana sini dan mungkin dah jadi tepu. Hehehe....

Apapun syukur kerana kita masih diberi nikmat untuk terus makan. Nikmat kesihatan yang Allah anugerahkan ini perlu terus dipelihara agar kita terus dapat menikmati rezeki yang ada di bumi bertuah ini.

Catatan kali ini, saya ingin kongsikan tentang kemeriahan sambutan hari raya di peringkat sekolah saya. Majlis di jalanakan pada 23 September bersamaan 25 Syawal yang lalu. Majlis dimulakan dengan bacaan surah Ya'asin diiringi doa yang dibacakan oleh Ustaz Bakhtiar Effendy. Kemudian, guru dan murid-murid sama-sama marhaban untuk memeriahkan lagi majlis pd pagi tersebut.

Kali ini semua kelas tahap 2 ( 25 buah kelas ) berpeluang berkumpul di dataran De' Molek. Murid-murid lelaki nampak berseri-seri memakai baju Melayu dan murid perempuan kelihatan manis berbaju kurung dan bergaya dengan kebaya masing-masing. Cikgu pun kalah ni :)
Barisan guru perempuan berposing sebelum marhaban. Saya hanya tumpang glamour di sebelah yang glamour. Hehehe....
Uztas Rizam mengetuai marhaban. Kenapa pula Encik Poyo tdk berbaju Melayu hari itu? Kebiasaannya dialah yang paling bergaya....( jgn marah yea..)
sebahagian daripada murid lelaki
Semua murid yang membawa kuih raya meletakkan kuih masing-masing di atas meja yang disediakan. Wah...macam-macam kuih ada. Waktu ni lah semua cikgu-cikgu berkesempatan untuk mengunjungi dan menikmati kuih muih dari meja ke meja setiap kelas. 


Kali ini, saya perhatikan meja yang paling penuh dengan kuih raya ialah meja kelas 4 Aktif. Meja 4 Arif pun kalah tuhh...Bukan setakat mejanya penuh dgn pelbagai juadah, malah cikgunya juga jadi perhatian sebab agak glamour...itulah Ustazah Raihan :)
Inilah ustazah Raihan. Berposing bersama anak2 didik 4 Aktif. Kelihatan meja diorng penuh dgn pelbagai juadah tuh...Dari kuih tat sampailah ke keropok lekor pun ada.....
Cikgu Sahak pula kelihatan tersenyum simpul, almaklum wajahnya sedang dirakamkan.Hikhik....
Murid 4 Arif
Murid 6 Cekal
Cikgu Sahak ( PK HEM ) sedang menyanyikan sebuah lagu raya. Lagu pe tak ingat plak :)
Antara murid yang turut  mengambil bahagian mendendangkan lagul-lagu hari raya
Cikgu Hafhizan melepaskan gian berkaraoke sejak 2 tahun tidak berbuat demikian. 
Bakat terpendam katakan...
Murid-murid sedang menjamu selera - lontong kering
Cikgu Jamiatul Aishah dan Teacher Faridah teruja mendendangkan lagu Hari Raya. Bila cikgu muzik dah pegang mike macam tulah jadinya....hihi


Begitulah antara aktiviti sambutan hari raya peringkat SKTM pada kali ini. Harapan dan doa  agar aktiviti seperti ini dapat diteruskan pada masa-masa akan datang. Sekian...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan