Jiwang Corner :)

Rabu, 13 Februari 2013

Dari BP ke PD

Mata masih tidak boleh dilelapkan. Maklumlah sesekali datang ke rumah adik aku di PD ni. Barangkali juga atas perubahan cuaca. Orang berumah berhampiran pantai katakan...suhunya tinggi lah sikit.


Sebenarnya aku bergerak dari BP pada jam 3 petang tadi. Perjalanan bergerak seperti biasa biarpun tidak boleh memecut disebabkan banyak kenderaan. Aku hanya mengekori kereta adik ipar aku. Sesekali aku tertinggal disebabkan lampu isyarat yang menyekat perjalanan aku. Maklumlah kami tidak menggunakan lebuhraya. Kami hanya menggunakan laluan Muar, Cheng, Sungai Udang, Pangkalan Badak dan Pasir Panjang terus ke Port Dickson.

Kenderaan yang banyak menyebabkan masa untuk sampai lebih panjang. Mungkin semua sudah habis bercuti dan akan memulakan tugas esok. Itu yang semuanya sibuk pulang dari kampung. Kami yang masih bercuti ini tidak sesekali lupa yang cuti kami adalah berganti. Hihihi...


Maghrib tadi kami sempat berhenti solat di kawasan mana aku tidak pasti. Tapi masih dalam negeri Melaka dekat dengan pantai. Aku sempat merakamkan beberapa gambar dari dalam kereta di mana senja melabuhkan tirainya. Subhanallah cantiknya ciptaan Allah.  Jom, tengok! Alhamdulillah kami sampai rumah pada jam 8.30 malam.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan