Jiwang Corner :)

Sabtu, 26 Januari 2013

Jalan-jalan @ Pasar Tani Larkin

Memandangkan hari ini tiada aktiviti koko di sekolah, maka leh lah panjangkan langkah. Pagi ini kira-kira jam 9.00 pagi aku dan rakan-rakan ke Pasar Tani Larkin. Nampaknya ramai sungguh pengunjung yang datang ke sana termasuklah warga Singapura. Mereka memang suka berbelanja di sana memandangkan kosnya lebih jauh murah berbanding di negara kelahiran mereka.


Jalan punya jalan, akhirnya aku hanya membeli makanan. Rakan-rakan yang lain membeli pakaian termasuklah baju kurung dan blaus. Teringat pula semasa aku singgah ke sebuah gerai untuk membeli karipap pusar. Remaja yang membantu emaknya menjual itu menegur aku, " Ye,makcik. Nak beli apa? " Hah, dia panggil aku makcik. Aku hanya tersenyum namun tidak menjawab pertanyaannya.


Dalam hati, " Memanglah aku dah bertitle makcik, tapi untuk anak-anak saudara aku je pun." Lagaknya macam nak sentiasa muda je aku nih. Ngeh, ngeh, ngeh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan