Jiwang Corner :)

Isnin, 28 Januari 2013

Di Sebalik Cuti

Hari ini cuti sempena menyambut perayaan Thaipusam. Bolehlah merehatkan badan dan suara banding di sekolah. Namun di sebalik cuti adakah ia betul-betul cuti? Hah, soalan ini semua cikgu mesti bijak menjawab terutamanya guru-guru kelas. 

Kerja guru kelas memang tak pernah selesai. Kerja-kerja pengurusan kelas pasti terselit tak kira masa. Itu belum ditambah dengan penandaan buku latihan murid yang semakin membukit. Huaaa....tolong, tolong, tolong!

Untuk itu aku selesaikan satu persatu. Jika semalam aku siapkan fail Unit Uniform Pandu Puteri Tunas, maka hari ini aku fokus kepada jadual waktu kelas dan jadual tugas membersihkan kelas. Aku juga target agar dapat menanda sebahagian buku latihan murid.

Jika orang lain berjalan dan bercuti sepanjang waktu cuti, namun aku hanya berkurung di dalam rumah. Hah, inilah hasil kerja aku hari ini! Puas hati bila kerja-kerja dalam senarai belum selesai dapat disiapkan sedikit demi sedikit. Alhamdillah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan