Jiwang Corner :)

Selasa, 27 November 2012

Rindu Datang Lagi

Saat sunyi menerjah minda
rindu itu menjelma lagi
terus menerus mengganggu emosiku
adakah dia turut merasakannya?

Sebak dada menahan kepiluan
mengapa ini harus terjadi
kenapa ada sahaja perpisahan
selepas pertemuan itu....
adakah ini ujian yang selayaknya
untukku Ya Allah.....

Yang pergi takkan kembali,
Yang hidup pastikan mati,
Yang segar akan layu jua,
Yang pasti setiap yang patah akan tumbuh kembali...

Ya Allah,
aku teruskan munajat terhadapMu
dalam doa tulus ku
harapan yang indah pastikan tiba
Ya Allah....
ampunilah aku
atas semua dosa silam aku
jahilnya aku tanpa hidayahMu
tidak terjejak aku melawannya...

PetunjukMu Ya Rabbi
menyedarkan aku akan kelalaianku
aku ku terus mencari cintaMu
cinta yang tidak pernah tinggalkan aku
cinta yang kekal abadi srlamanya...

Ya Allah,
cukuplah sekadar rindu ini padaMu
rindu yang pasti
rindu yang tiada noktahnya
mengapa rindu ini harus aku lontarkan?

Rindu akan brtemuMu
membuat aku semakin kuat dan tabah
perlindunganMu padaku
kusyukuri dalam titisan airmata
yang jernih ini

aku tahu Ya Allah
Engkau ada bersamaku
sesungguhnya Engkau Maha Pengasih
Lagi Maha Penyayang...
Allahu Akbar!

mimisalmi bt pahat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan