Jiwang Corner :)

Khamis, 23 Mei 2013

Makan-makan di Senibong

Dah lama tak berkunjung ke Senibong. Syurga makanan laut yang segar di tambah pula dengan pemandangan indah Selat Tebrau. Kepada sesiapa yang tidak biasa dengan tempat ini, kawasan ini merupakan perkampungan kaum asli. Terdapat banyak deretan kedai makanan laut di sini. 
So malam ni kitaorang berempat menikmati pelbagai juadah. Set makanan lengkap dengan nasi lauk tomyam campur, siakap masam manis, kerang rebus, kangkung belacan, udang butter dan ayam masak pe aku tak pasti namanya menjadi hidangan kami. Aku turut makan otak2 dan jelly kelapa yang disediakan. Bukan free, tp musti kena bayar tau!
Tak cukup dengan itu kami tambah ketam segar masak lada hitam. Memang sedap. Aku rekemenlah kat korang ketam masak lada hitam tu. Tak nyesal punya. Actually aku makan kat kedai yang pernah dikunjungi oleh program Jalan2 Cari Makan TV3. Ramai juga rakaman gambar2 artis yang pernah singgah makan di kedai ini.
Biasanya sambil kita makan di sini, pasti ada penyanyi jalanan yang akan membuat persembahan. Selepas beberapa lagu didendangkan olehnya penyanyi itu akan pergi dari satu meja ke satu meja untuk mendapatkan sedikit sumbangan daripada pelanggan.
Lastly perut jadi muncit. Makanan tak habis lagi. Maka makanan di bungkus untuk di bawa pulang.
# Jumlah bayaran semua menu tadi : RM147.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan