Jiwang Corner :)

Rabu, 1 Mei 2013

Si Comel Sambut Birthday - Surau Giant

Tanpa mengambil masa yang lebih panjang aku hidupkan enjin Si Comel. Aku harap Si Comel faham apa yang bermain di fikiran tuannya ini. Maklumlah dah masuk 10 tahun bersama. Aku memecut laju memandangkan aku masih belum menunaikan solat fardu Zohor sedangkan jam dah hampir jam 3 petang.

Lastly aku membuka lampu isyarat belok ke kiri masuk ke kawasan parkir Giant. Aku bergegas menuju ke surau. Tetiba terdengar suara seorang perempuan mengaji dengan kuat di dalam surau tersebut. Jantung mula berdegup kencang. " Sebelum ini tak pernah pula ada orang mengaji," bisik hati aku. Nak tak nak aku kena masuk juga sebab solatku adalah wajib. Jika ditinggalkan dengan segala, maka seakan aku tidak mensyukuri nikmat Allah.

Dalam keadaan yang cemas aku mengambil wuduk lalu membentangkan sejadah berhampiran makcik itu. Kedengaran suara makcik itu semakin kuat. Subhanallah...bagaimana dengan solatku? Aku cuba fokus pada bacaan tanpa menghiraukan makcik itu lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan