Jiwang Corner :)

Selasa, 14 Mei 2013

Keringat Hangat

Panasnya aku,
Peluh2 membasahi baju,
Kipas berpusing selaju mungkin
Pendingin hawa berfungsi betul
Hangatnya masih terasa...

Cikgu...
Saya panaslah!
Cikgu turut panas
Sabarlah, anak-anak
Panas ini hanya sementara
Malaysia negara Khatulistiwa

Ini panas dunia
Ini panas dunia
Ini panas dunia
Bisik hati aku
Bagaimana panasnya neraka?
Panas dunia yang masih ada angin sudah tidak tahan!

Ya,Allah..
Ampuni aku
Dosa2 silam yang mungkin masih tidak terampun
Mahu pula mengeluh resah
Siapa aku di sisiMu
Layakkah aku menjadi hambaMu?

Ya, Allah berikan aku kesabaran
Dalam menempuh ujian kecil ini
Anugerahkan aku kekuatan
Untuk terus bernafas melangkah
Perjalanan yang masih panjang ini
Tidak tahu bila dan di mana ajal menjemputku.

Wallahulam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan