Jiwang Corner :)

Sabtu, 18 Mei 2013

Oh, My Gate siri 2

Pagi ini aku tertanya2 bila agaknya pagar aku akan dipasang. Ikut perancangan awalnya mereka akan datang pada waktu pagi tapi tetiba nak bertukar ke sesi petang pula. Aku pun jadi sedikit bengkek kerana pekerja auto system tu dah setuju untuk datang tengahari selepas pagar siap dipasang.
Jam 2.30 petang. Aku mula beredar pulang ke rumah dari sekolah. Meninggalkan mereka yang sedang kendalikan program teknik menjawab soalan hingga jam 6.30 petang nanti. Aku merehatkan diri sementara menunggu pekerja memasang pagar itu datang pada jam 4.00 petang.
Jam 4.30 petang. Orang yang ditunggu masih tidak kelihatan. Heh, janji Melayu ke janji pe nih! Lastly aku terlelap hingga diterkejutkan dengan orang datang memberi salam pada jam 5.15 petang. Hah, akhirnya mereka dah sampai.
Sebenarnya aku agak kecewa juga kerana pekerja auto system tidak dapat datang pada hari ini. Perkara ini berlaku disebabkan pagar gagal dipasang mengikut perancangan sebenar. Aku agak malu kerana dia telefon aku beberapa kali bertanyakan tentang pemasangan pagar itu. Bukan apa, dia perlu susun jadual tugas dia juga.
# Kerja2 pemasangan pagar berjalan lancar. Selesai pada jam 6.10 petang. Hidangan air turut disertakan bersama kuih bahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan