Jiwang Corner :)

Selasa, 22 November 2011

Sukan SEA : Malaysia Menang Bola Sepak, Yahoo !!!


Yahooo.....Perlawanan akhir antara pasukan tuan rumah iaitu Indonesia dan juga Malaysia telah pun berakhir. Perlawanan akhir ini amat sengit kerana yang pastinya kedua-dua pasukan  tidak sanggup nak melepaskan gelaran juara. ( kita dah berusaha dengan kuat kenapa mesti kalah kan ?

Perlawanan akhir malam tadi pasti kita semua terkejut dengan gol pertama dari Indonesia. Semestinya amat mengejutkan bagi peminat bola sepak Malaysia sudah dibolos dengan gol hasil tandukan dari pemain Indonesia.( Huhuhuhu...saya sgt sedih waktu itu tapi terus duduk lebih dekat dgn tv ) 

Walaupun berhadapan dengan gegak gempita sorakan lebih 100,000 penonton fanatik pasukan Indonesia dan tekanan psikologi, akhirnya anak buah Ong Kim Swee dapat memboloskan gawang gol Indonesia dengan tandukan pemain Malaysia sebelum berakhir separuh masa pertama. Perlawanan sengit itu akhirnya seri 1 sama. So, masa tambahan pun dibuat. Namun, masa tambahan selama 30 minit juga gagal memecah kebuntuan kepada kedua-dua pasukan. ( semakin berdebar-debar )

Akhirnya debaran penantian oleh seluruh penonton perlawanan akhir bola sepak sukan SEA terjawab. Malaysia berjaya mengalahkan Indonesia dengan 4-3 hasil jaringan penalti kedua-dua pasukan.

Sepakan Penalti Malaysia 4-3 Indonesia Final Sea Games 26th 2011



Syabas Malaysia! Pasukan Harimau Malaya menang terbaekkk !!! Tahniah sekali lagi Harimau Muda Malaysia. Ini adalah kemenangan paling bermakna kerana menang pingat emas bola sepak ini seolah-olah menang keseluruahan dalam sukan SEA. 
( ibu kepada semua emas. Hehehehe... )


Syabas, Harimau Muda Malaysia !
Tabik spring kat Khairul Fahmi...
Penyokong Indonesia Stadium Gelora Bung Karno diam membisu, menangis tak berlagu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan