Jiwang Corner :)

Ahad, 13 November 2011

Gemuruh Suara

Malaysia Boleh! Malaysia Boleh! Malaysia Boleh!
Macamtu lah laungan pembakar semangat kontinjen negara yang menyertai mana-mana pertandingan peringkat antarabangsa. Penyokong tidak dinafikan banyak menyumbang dari segi sokongan moral sekaligus mendorong atlet negara menentang pihak lawan. 


TELEKOM Malaysia Berhad (TM) dengan kerjasama Majlis Sukan Negara melancarkan video muzik dan lagu ‘Gemuruh Suara’ selaras dengan kempen Team Malaysia – bagi mengiktiraf peranan penting dimainkan penyokong Malaysia dalam meningkatkan motivasi dan daya saing atlet negara.

Lagu Gemuruh Suara telah dipertontonkan kali pertama ketika majlis penyampaian bendera kepada kontinjen Malaysia yang akan bersaing di Sukan Sea ke-26.


Tujuan utama adalah untuk menggabungkan bersama penyokong dan menanamkan semangat Malaysia Boleh dalam hati atlet negara. Lagu ini merumuskan keghairahan penyokong sukan negara dan kami percaya ia juga akan menjadi inspirasi atlet negara untuk memberikan yang terbaik dan membawa kembali kegemilangan kepada negara.

Pelancaran lagu Gemuruh Suara ini masa yang sesuai bagi memberi manfaat kepada atlet negara menjelang temasya Sukan Sea di Indonesia selain Sukan Olimpik London 2012 Lagu Gemuruh Suara dinyanyikan oleh Ramli Sarip, KRU, Hannah Tan, Suki Low, Mooky of One Buck Short & Caprice.


Best lagu ini. Ini plak lirik lagu Gemuruh Suara tu. 

Kalau engkau jatuh,
Jangan engkau lemah,
Kerana hidup mengajar kita,
Jangan cepat mengalah.

Bina yakin diri,
Mampu kita lakukan,
Tiada yang mustahil,
Segalanya Boleh!

Kita bergandingan,
Meraikan Malaysia!

Gemuruh suara,
Jadi bangsa Berjaya,
Gemuruh perkasa,
Bawah satu bendera,
Nama kita bina,
Diseluruh benua rasa bangga,
Genggam amanat wira,
Julang panji Malaysia..

Genggam amanat wira,
Julang panji Malaysia!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan