Jiwang Corner :)

Jumaat, 11 November 2011

Semakan Keputusan Peperiksaan Oleh Ibubapa

Nampaknya semua guru berkejar-kejar memasukkan markah keputusan peperiksaan murid secara online lebih-lebih lagi kepada guru-guru dalam negeri Johor. Ini memandangkan tarikh peperiksaan setara bagi negeri Johor telah ditunda dari 18hb Oktober kepada 1hb November 2011. Maka tarikh 4hb November 2011 yang lalu baharulah tamat peperiksaan bagi semua sekolah rendah dalam negeri Johor. Jadi, cuti Hari Raya Haji baru-baru ini, kami berkorban sedikit masa cuti itu untuk menanda kertas peperiksaan murid-murid.

Kepada ibu bapa semua murid, Pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) telah menyediakan Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) sebagai kemudahan yang membolehkan pihak ibu bapa melihat prestasi pencapaian anak mereka secara talian.


Banyak kemudahan yang disediakan dalam sistem ini untuk kemudahan semua guru terutamanya kepada guru kelas. Kini, guru kelas tidak perlu lagi memasukkan semua markah murid kerana ia di isi oleh guru matapelajaran itu sendiri. Satu kelegaan bagi saya yang bergelar guru kelas. Alhamdulillah...

Kepada ibu bapa yang hendak menggunakan aplikasi tersebut, sila masukkan ID pelajar, pilih jenis peperiksaan dan jenis laporan.


Sila klik link di bawah untuk semak markah peperiksaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan