Jiwang Corner :)

Rabu, 16 November 2011

Kasih Disemai Bakti Dituai

Majlis persaraan kali ke-3 disambut lagi. Ini adalah majlis terakhir bagi pesara-pesara diperingkat sekolah saya. Selepas persaraan PK Kurikulu, diikuti pula seorang guru Bahasa Melayu dan sekarang giliran PK Petang pula. Kebetulan ramai pula yang pencen pada tahun ini.

Alhamdulillah, setiap sambutan dirai dengan jayanya dalam majlis yang sederhana. Kali ini saya pula diberi peluang menjadi penyelaras majlis. Alamak, kena jadi mak pengantin la pulak ! Hehehe...

Bertemakan ungu, majlis kelihatan ceria. Backdrop di hias indah hasil tangan guru seni. Saya hanya membantu 20% je kot. Huhuhuhu...


 
Paluan kompang dan iringan bunga manggar menyambut Cik Low ke pentas. Kelihatan Cik Low begitu sebak menunjukkan jiwanya begitu lembut, penuh kasih dan sayang...

Di kesempatan ini, Cik low memberikan ucapan. Walaupun amat ringkas tapi cukup bermakna. Walaupun tidak berada dibawah pentadbiran Cik Low, namun saya cukup kenal Cik Low. Seorang PK Petang yang berdedikasi dan amanah dalam menjalankan tugasnya

Cik Low ditemani oleh PK Kurikulum menonton persembahan multimedia. Ia mengimbas kenangan dalam perkhidmatan Cik Low selama 36 tahun dalam bidang pendidikan

 Persembahan daripada murid sesi pagi

 Persembahan daripada murid sesi petang

 Waktu ini, saya betul-betul rasa bersalah nak makan bersama yang di rai. Mana taknya, yang di rai hanya minum susu segar sahaja. Huhuhu...

 Dari kiri turut hadir ialah YDP PIBG

Kenangan bersama Cik Low. Teringat sewaktu 2 kali saya dipantau olehnya. Banyak tunjuk ajarnya pada saya terutamanya dalam berbahasa Inggeris

Semoga bakti dan perkhidmatan cemerlang Cik Low terus menjadi idola warga pendidik terutamanya warga sekolah ini. Diharap Cik Low sentiasa sentiasa sihat dan bahagia bersama keluarga tersayang, serta gembira memenuhi masa terluang dengan aktiviti yang telah dirancang.

KASIHMU DISEMAI BAKTIMU DITUAI
SELAMAT BERSARA, CIK LOW CHUK BOEY

Tiada ulasan:

Catat Ulasan