Jiwang Corner :)

Sabtu, 26 November 2011

Berjimba-jimba seketika @ Danga Bay


Berjimba-jimba ? Hehehe...perkataan popular masa kini. Maksudnya bersuka ria ( kalau salah, betulkan saya ). Bagi mengisi masa sebelum pulang bercuti, saya dan rakan-rakan mengambil peluang terakhir bermesra bersama seorang rakan yang akan bertukar tempat bertugas pada sesi persekolahan akan datang.
   
Malam tadi, selepas menghantar seorang rakan ke Terminal Bas Larkin ( pulang ke Kuala Terengganu ), kami meneruskan menikmati udara malam di Teluk Danga. Sebenarnya, perjalanan ke Teluk Dangan ini tidak dirancang. On the sport idea, sehh...


First, kami jalan-jalan melihat pelbagai jenis permainan di situ. Agak ramai juga pengunjung waktu itu. Kelihatan juga ada rombongan pelajar-pelajar sekolah. Dari mana, saya tak pastilah pulak. Hajat hati nak interview budak-budak tu, tapi tak kesampaian. Hehe..kepoh la pulak aku ni !


Hampir letih berjalan, kami menaiki kereta api yang disediakan di situ. Dapatlah meringankan kepenatan. Tapi ia bukanlah percuma tau. Berbayar....RM 5 seorang. Anyaway, duit saya tak laku malam itu kerana yang dirai telah belanja kami. Terima kasih, Kak Muni, tapi malu pun ada. Huhuhu :(

Malam ni rakaman gambar hanya menggunakan kamera telefon bimbit saya. Agak kurang jelas tapi masih memuaskan. Hehehe...

Kami berhajat nak kayuh basikal ni tapi batalkan niat. Bukan pe, takut plak basikal tu patah menampung beban lemak-lemak kami. Ahakss...


Selepas mengelilingi kawasan, kami lepaks di Bistro Bawang Merah. Membasahkan tekak yang kering disamping menikmati juadah ringan-ringan perut as otak-otak, tahu bakar dan sate.

Kelihatan Danga Cruise bercahaya. Teringat pula tahun lepas warga staf sekolah kami meraikan majlis makan malam  di atas kapal ini. Macam2 harta karun yang kami bawa turun selepas selesai majlis. Periuk ada, ion board ada, mangkuk tingkat pun ada.Ahakss :)


Makan ringan-ringan malam tadi membuatkan perut kami cukup penuh. Akhirnya, kami beredar jam 11.30 malam. Pertemuan yang singkat itu cukup bermakna bagi saya. Lebih-lebih lagi itulah kenangan terakhir bersama Kak Muni sebelum dia bertukar ke Subang Jaya. Persahabatan ini tetap saya hargai. Moga tidak luput dalam ingatan & Kak Muni sentiasa dalam ingatan :))

   
Kelihatan Danga Cruise bercahaya. Teringat pula tahun lepas warga staf sekolah kami meraikan majlis makan malam  di atas kapal ini. Macam2 harta karun yang kami bawa turun selepas selesai majlis. Periuk ada, ion board ada, mangkuk tingkat pun ada.Ahakss :)
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan