Jiwang Corner :)

Sabtu, 9 Ogos 2014

Analisis Peperiksaan Percubaan UPSR 2014

Cuti dua hari pada hujung minggu ini aku hanya melepak di rumah. Mengemas rumah, mencuci pakaian, dan merehatkan diri menjadi agenda utama. Kesihatan pun masih belum pulih sepenuhnya ekoran minum ais yang melampau pada musim raya tempohari. Demam semakin pulih namun batuk masih menganggu tahap kesihatan aku.


So, masa yang ada ni aku cuba manfaatkan untuk menyiapkan tugasan aku. Dalam minggu ini boleh le aku bentangkan audit akademik bagi keputusan Peperiksaan Percubaan UPSR yang telah dijalankan sebelum Hari Raya tempohari. 

Nampaknya adalah sedikit peningkatan berbanding peperiksaan pertengahan tahun yang lalu. Alhamdulillah...Namun, usaha untuk memulihkan murid yang lemah akan terus ditingkatkan. Apa yang aku bimbangkan dan rasa bersalah bila murid near miss menguasai itu didapati gagal dalam subjek aku iaitu Matematik. 

Calon yang ramai menyebabkan kami sukar untuk mengawal prestasi dari semasa ke semasa. Guru-guru terus berusaha untuk memastikan setiap murid mendapat pendidikan yang sebaiknya. Mudah-mudahan UPSR yang akan menjelang kira-kira sebulan nanti akan membuahkan keputusan yang baik berbanding tahun-tahun lepas. Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan