Jiwang Corner :)

Rabu, 3 Oktober 2012

Oh, Si Pengacara Majlis

Sabtu ni merupakan Majlis Hari Anugerah Kokurikulm di sekolah aku. Sebelum meeting lagi aku telah diberitahu oleh SU Koko yang aku kena jadi pengacara. Argh...ingatkan aku dah pencen ! Hehehe...
Jangan salah anggap. Aku bukan nak pencen dari perkhidmatan tau ! Actually, pencen daripada jadi pengacara da...

Maklumlah, ramai junior-junior yang berbakat. Bahasa aku pun bukan bagus sangat. Cuma mungkin suara aku yang jelas, kot. Terperasanlah, pulak. Ahkasss....( terpaksa puji diri sendiri sebab takda orang nak puji ) Oiiii...sikit-sikit udah le :)

So, kerja-kerja menulis skrip ini agak penting. Mana tidaknya, majlis pada hari itu akan bergantung kepada arahan pengacara. Mengikut perancangan, Pegawai PPD yang akan datang merasmi. Huhuhu.... Aku agak berdebar jugak walaupun ini bukan pertama kali aku menjadi pengacara majlis. 

Dalam meeting, tugas aku dibantu oleh 2 orang lelaki. Tetiba kedua-dua watak itu memberitu mereka akan ke kursus pada hari kejadian. So, partner aku sudah hilang. Siapa nak teman aku ni ?

Lastly, aku diberitahu akan dipasangkan dengan seorang ustazah. Alhamdulillah...ada juga partner aku walaupun ustazah itu belum ada pengalaman pengacarakan majlis. InsyaAllah, aku akan bantu dia.

Ini teks pengacara yang aku sediakan. Edit-mengedit dah jadi lumrah.
Dah 3 kali aku edit nih. Huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan