Jiwang Corner :)

Ahad, 7 Oktober 2012

@ Home Fair PERSADA Johor

Pagi-pagi lagi aku dah terima SMS daripada seorang rakan. Dia minta aku hantarkan seorang rakan lama kami ke Larkin Sentral. Dia mau pulang ke Muar. Dahulu dia mengajar di sekolah yang sama dengan kami. Tapi sejak 2 tahun lepas dia telah pulang balik mengajar ke kampung halamannya di Muar. Namun, hubungan kami tetap baik.

Sampai di Larkin, kami bersarapan sambil bersembang. Bercerita tentang masa depanlah kononya. Hehehe...Okle tu, setidak-tidaknya takde lah kami menceritakan hal orang lain. Mengumpat namanya tu. Yang penting selalu bersihkan hati. Baru Allah sayang !

Lepas tu aku ke Persada dengan 2 orang rakan lain. Objektif aku nak skodeng keperluan utama untuk rumah baharu aku nanti. Walaupun masih menunggu kunci, aku sudah bersedia bertindak. Maklumlah, semuanya kena buat sendiri. Huhuhu...

Hah, dah pasti aku kena cari grill untuk rumah aku. Ronda punya ronda, tanya punya tanya, akhirnya aku jumpa satu boot grill yang agak menarik perhatian aku. Aku lihat beberapa orang sedang booked buat grill. Mula-mula, aku risaukan juga tentang perkhidmatannya. Namun, datang seorang perempuan India ke arah aku. Asalnya dia sedang booked sesuatu di kaunter. Tiba-tba dia kata kat aku, " it's expensive, but sangat bagus. I pernah buat grill dengan dia before." 

Terkejut juga aku. Mungkin Allah hantarkan wanita India itu supaya aku lebih yakin untuk buat keputusan. Lastly, aku booked syarikat tersebut untuk buat grill rumah aku. Alhamdulillah, selesai satu perkara. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan