Jiwang Corner :)

Jumaat, 15 Mac 2013

Tunggu, jangan roboh lagi!

Pagi Jumaat yang indah warga SKTM meneruskan tradisi bacaan surah Yaasin secara berjemaah. Hari ini hari pertama kerusi guru di susun di kaki lima bangunan bukan di bawah bumbung astaka. Inilah nasib warga SKTM yang tiada dewan. 

Atas kutipan jogathon anjuran PIBG pada 2009 bumbung astaka dibina bertunjangkan tebing kaki lima bangunan. Namun kini jangkaan hayatnya tidak dapat bertahan lagi. Keadaan fizikalnya semakin lemah. Tebing kaki lima mula retak sementara bumbung mula melendut. 

Ekoran itu, Warga SKTM sentiasa waspada. Pada bila-bila masa sahaja bumbung itu akan musnah. Takut juga jika ada yang menjadi mangsa tidak kira guru mahupun murid. Ya, Allah selamatkanlah kami semua. 

Permohonan penyelenggaraan bumbung dan cat telah pun dipanjangkan ke peringkat PPD. Sebelum ini pihak sekolah pernah menghantar beberapa kali permohonan kepada JPNJ namun respon yang diberi adalah belum ada peruntukan. Mudah-mudahan pada tahun ini permohonan kami diluluskan. Tak sabar nak tengok keadaan fizikal sekolah berubah menjadi ceria. 


Beginilah struktur binaan bumbung astaka sekolah kami. Sangat cemas kerana ianya akan bergegar dan berombak tatkali hujan dan angin kuat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan