Jiwang Corner :)

Selasa, 26 Mac 2013

Shopping @ Ayer Hitam

Petang ni aku pulang ke kampung halaman di Batu Pahat. Kenderaan tidak begitu banyak memandangkan waktu itu adalah waktu bekerja. Dalam perjalanan banyak perkara yang aku fikirkan dan angankan. Berangan tu free je. So tak perlu kata apa-apa. Hehehehe...
Sampai di Plaza Tol Ayer Hitam aku membuat bayaran RM9.10. Pemanduan diteruskan dengan membelokkan tayar Si Comel ke susur kiri jalan. Aku henti singgah di kedai permaidani dan kedai bunga di Bandar Baru Ayer Hitam.
Banyak permaidani yang menjadi pilihan hati. Namun atas poket yang nipis aku hanya membeli sebidang permaidani kecil dan bingkai ayat Quran. Layanan pemuda Pakistan itu sungguh baik. Bahasa Melayu ditutur satu demi satu perkataan menampakkan dia begitu sopan. Handsome plak tu. Hehehe...
Akhirnya aku gerak ke kampung dengan muatan yang agak padat. Huh, kasihan Si Comel! Banyak betul jasa Si Comel terhadap aku. Usianya yang hampir mencecah 10 tahun tidak sesekali mematahkan semangat aku untuk pandunya ke sana ke mari. I love U, Comel! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan