Jiwang Corner :)

Sabtu, 30 Mac 2013

Runsing seketika

Aku menjalani aktiviti harianku seperti biasa. Pagi tadi selepas subuh aku menyiapkan tambahan pendaftaran Zoom A untuk murid kelas aku. Alhamdulillah semuanya selesai biarpun terdapat sedikit kekeliruan antara kelas semasa pendaftaran ID dan password.

So legalah satu perkara namun lega yang muncul itu tetiba disulami dengan rasa runsing. Korang nak tau apa yang membuatkan aku runsing tu? Hah, tetiba rumah jiran sebelah ni ada beberapa kereta. Alamak dia nak buat kenduri ke? Tapi...dia takde jemput aku pun! Kalau jemput aku sekalipun, alangkah malunya aku nak ke sana sendirian. Kawan yang merupakan jiran sebelah kiri ini pula masih tidak pulang dari kampung. Hahaha....kelakar plak aku nih. Maklumlah orang pemalu memang macam nih.

Tidak lama kemudian aku terdengar mereka membuka pintu. Seorang demi seorang keluar. Aik? Ke mana mereka pergi? Dalam hati rasa lega juga. Hehehe...jiran depan ni pula berkereta2 parking depan rumah. Gayanya macam nak hantar pengantin. Diorang dok ikat3 reben pada kereta masing2. Huh...letih pula mata aku memandang aktiviti jiran2 aku nih. Adakah macam ni cara nak kenal jiran2? Hikhikhik...

# Apapun untuk mengenali semuanya aku kena ambil masa. InsyaAllah semuanya akan jadi mudah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan