Jiwang Corner :)

Sabtu, 21 April 2012

Simulasi Cilik Bistari anjuran Johor Corperation & JPNJ

Hari ini merupakan hari persekolahan seperti biasa bagi menggantikan cuti raya haji akan datang. Aku dan seorang rakan lain dilantik sebagai guru pembimbing bagi program Didik Bistari daerah Pasir Gudang. Seramai 10 orang peserta telah terlibat dengan program ini. Bermula jam 8.30 pagi hingga 5.00 petang di Dewan SMK Agama Johor Bahru. 

Beberapa aktiviti secara berkumpulan dijalankan mengikut syarikat masing-masing. Semua ahli perniagaan sekolah aku berketerampilan menonjolkan kewujudan Hybrid Bistari Enterprise mereka kepada penganjur. Ini disebabkan ada ahli yang telah mempunyai pengalaman menyertai program ini pada tahun sebelum. Alhamdulillah, markah untuk syarikat mereka akan dikreditkan oleh pihak penganjur dari semasa ke semasa.

 Agenda satu : Membentuk carta organisasi syarikat 

 Masing-masing memberikan kerjasama yang baik

 Perasmian oleh Pegawai Pelajaran Daerah Pasir Gudang iaitu Hjh. Fatimah Binti Ahmad


 Simulasi permainan catur Cilik Bistari

 Mengisi hasil dapatan bengkel. Murid ini ceria dalam letih sementara nak menamatkan program. Waktu ini jam menunjukkan kira-kira jam 4.15 petang.

 Taklimat awal sebelum aktiviti kumpulan dijalankan

Pembentangan mengenai syarikat dan produk pengeluaran semasa. Syabas kepada Eksekutif Kewangan kerana dapat membuat pembentangan dengan cemerlang.

Secara tidak langsung, aku sempat jumpa dengan x-student aku yang belajar di SMKA Johor Bahru ini. Masing-masing dah meningkat remaja. Mereka sempat bertanyakan khabar aku. Sedar tak tak sedar ada yang nak ambil SPM tahun ini. Aku doakan agar mereka terus cemerlang baik di dunia mahupun di akhirat. Amin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan