Jiwang Corner :)

Isnin, 20 Oktober 2014

Kempen Touch A Dog

Kempen Touch A Dog?
Kat Kuala Lumpur Malaysia?
Disertai oleh orang Islam?
Tujuan agar setiap masyarakat tidak takut pada anjing?
Boleh sentuh dan usap-usap anjing?
Tak fikir ia adalah haram dalam hukum hakam Islam?
Tak fikir masa buat?
Atau kau Islam tapi mazhab mana yang kau ambil?


Pergh..penat aku fikir. Macam-macam persoalan timbul dari dalam otak aku ni. Bila melihat gambar-gambar mereka aku bertambah sedih pula. Di mana status mereka sebagai Islam? Hinggakan anak murid aku PM aku di massanger bertanyakan hal ini. Cikgu, kenapa diorang buat macamtu? Kesian kat mak ayah diorang sebab ada anak-anak yang tak tahu hukum sentuh anjing.

Aku cuba jelaskan kepadanya walaupun aku tahu dia memang tahu perkara tersebut salah. Mengapa semakin pelik fahaman umat Islam terhadap hukum sesuatu perkara. Satu persatu isu besar timbul di Malaysia pada tahun ini. Adakah perkara ini merupakan satu agenda penganut agama lain untuk menjatuhkan Islam? Ya Allah, ampuni aku...

Aku berharap agar umat Islam di Malaysia jangan terus diperbodohkan dengan agenda-agenda jahat tersembunyi ini. Adakah tujuan mereka untuk memecahbelahkan perpaduan dalam kalangan umat Islam di dalam negara ini? Ternyata kempen”touch a dog” itu telah berjaya membuat segelintir umat Islam bukan sahaja memegang anjing bahkan siap bergambar sambil memeluk anjing. Apakah selepas ini bila kita sudah liberal sangat kita akan mula menganjurkan kempen “Jom pegang babi” atau “Jom melawat pasar babi” dan lain-lain lagi?

Semoga kita hidup dalam landasan yang benar.
Ya, Allah..ampuni mereka dan semoga kita tergolong dalam kalangan orang-orang yang beriman.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan