Jiwang Corner :)

Khamis, 26 Julai 2012

Ke tepi, ke tepi....ambulans nak lalu

Hari ini pengalaman pertama aku menaiki ambulans. Sebenarnya bukan aku yang sakit tetapi salah seorang murid tahun 4 sekolah aku. Memandangkan aku merupakan salah seorang guru bertugas pada minggu ini, maka aku terpaksa handle semua ni.

Bergoncang-goncang duduk dalam ambulans bersama seorang doktor. Kebetulan kedudukan sekolah dan hospital tidak jauh, maka semuanya jadi cepat. Aku jangkakan tidak sampai 5 minit aku telah sampai ke hospital.

Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru

Apa yang aku diberitahu murid itu sering pening kepala. Guru kelasnya ada memberitahu bahawa murid tersebut ada migrain. Tanpa diduga dia telah pengsan di bilik kesihatan sekolah kira-kira 1 jam sebelum ambulans sampai.

Mujurlah urusan dipermudahkan. Seorang rakan lain menjemput aku pulang memandangkan ibu bapa murid berkenaan telah sampai di hospital tersebut. Semoga kesihatan murid tersebut pulih seperti sediakala. InsyaAllah... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan