Jiwang Corner :)

Ahad, 6 Julai 2014

Penyampaian Pin Calon Cemerlang dan Calon Harapan UPSR 2014

Ok, guys...Sambung lagi bicara untuk hari ini. So, saje aku nak kongsikan tentang salah satu aktiviti dalam Program Peningkatan Akademik tahun ini. Kiranya aktiviti ini kali pertama diadakan untuk tujuan memberi semangat kepada semua calon UPSR pada tahun ini - 293 calon.

Seramai 36 orang calon telah dikenalpasti dicalonkan sebagai calon cemerlang manakala 20 orang lagi dicalonkan sebagai calon harapan. Acara semat pin kepada calon cemerlang telah dijalankan lebih awal iaitu pada hari terbuka yang lalu. Pin tersebut  telah disematkan oleh ibu bapa mereka sendiri dalam satu program khas calon cemerlang. Jadi, aku ambil kesempatan dalam perhimpunan pagi tadi untuk menjemput Guru Besar untuk sdmatkan pin kepada calon harapan.

Mudah-mudahan program ini dapat memberi motivasi kepada semua calon terlibat agar menjadi lebih bersemangat untuk menuju ke puncak kecemerlangan. Tidak ketinggalan, calon-calon yang lain juga turut diberikan khidmat nasihat dan bimbingan dari semasa ke semasa. Beginilah keadaannya jika mempunyai calon yang ramai. Potensi gagal turut tinggi ditambah pula dengan sikap calon yang berpenyakit M.

Apapun, aku sentiasa mengharapkan hasil usaha semua guru tahun 6 akan membuahkan hasil dan menjelmakan keputusan peperiksaan yang unsangkarable. Mudah-mudahan keajaiban itu dapat mencipta sejarah sepanjang perkhidmatan aku di SKTM.


Pin ini aku tempah dari facebook melalui page AR MEDIA CREATIVE. Kosnya hanya RM2 seunit. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan