Jiwang Corner :)

Sabtu, 15 Mac 2014

Teks Perhimpuan Bulanan Kokurikulum Tunas Puteri 1

Hari ini aku nak kongsikan teks perhimpunan bulanan Kokurikulum unit Pandu Puteri Tunas. Teks ini sebenarnya aku gunakan pada tahun lepas. Persembahan kokurikulum ini sebenarnya berlaku mengikut giliran unit masing-masing. So, sebagai ketua pemimpin akulah yang bertanggungjawab nak urus perjalanan persembahan ni. Mujurlah, rakan-rakan banyak membantu.


Pemasangan khemah dan backdrop banyak diusahakan oleh guru-guru sesi petang. Kami guru-guru sesi pagi uruskan persembahan. Masa yang singkat membataskan aksi yang cemerlang tapi tetap bersyukur.



Ralat tahun lepas :
1) Tak dapat sediakan doa pada masa yang ditetapkan
2) Lagu rasmi perhimpunan tiada dalam simpanan


Harapan untuk mendapat persembahan tebaik unit uniform terpaksa dikuburkan. Namun aku puas hati sebab ramai yang memuji persembahan daripada unit Pandu Puteri Tunas. Lain daripada yang lain. Suasana perkhemahan, gitu. 

Teringat juga komen daripada PK Koko, " Sayangnya awak tak bersedia 100%. Kalau tidak, saya memang nampak unit awak yang akan menang." Aku tersenyum redha. " Takda rezeki, puan. Latihan saat akhir. Bertindih pula dengan aktiviti lepas UPSR," jawab aku. Huhuhu...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Perhatian...

1)      Diminta semua guru mengambil tempat masing-masing.
2)      Semua murid diminta bersedia kerana perhimpunan akan dijalankan sebentar lagi

........kem komendan bagi arahan sedia kepada semua murid..........
........bunyi ayam hutan kokok diiringi bunyi unggas dalam hutan....
( pukul 5.30 pagi )
........kem kom tiup wisel, bagi arahan bersiap .....................
.......murid keluar dr khemah, bersiap........

LAGU DI SINI KITA BERKUMPUL

.......kem kom bagi arahan senaman pagi.......
.......senarobik........


Peserta senamrobik turun
Peserta koir naik

Kem kom – arahan kawat kaki

3)      Bagi memberkati majlis perhimpunan kita pada pagi ini, dijemput ........................................... untuk membacakan doa. Dipersilakan.
4)      Seterusnya majlis diteruskan dengan nyanyian Lagu Bangsa Johor dan lagu sekolah. Semua hadirin diminta berdiri tegak dan tangan di sisi.

LAGU BANGSA JOHOR
LAGU SEKOLAH

5)    Majlis diteruskan dengan bacaar ikrar pelajar. Dijemput Yasmin Batrisya untuk mengetuai bacaan ikrar.

RUKUN NEGARA
IKRAR PANDU PUTERI  TUNAS

Kem Kom beri arahan kepada semua – arahan senang diri
Kem kom beri arahan sedia untuk persembahan

LAGU UNDANG-UNDANG TUNAS PUTERI
LAGU SAYONARA

Kumpulan koir turun

6)      Terima kasih atas persembahan daripada kumpulan uniform Pandu Puteri Tunas sebentar tadi. Diharap semua hadirin terhibur.

7)      Majlis diteruskan dengan menjemput ketua guru yang bertugas pada minggu lepas untuk membuat laporan. Majlis dengan segala hormatnya mempersilakan Cikgu .........................

8)      Majlis mengucapkan terima kasih kepada Cikgu .................................. atas laporan itu tadi. Semoga setiap teguran dan kata nasihat yang disampaikan tadi member kesan kepada kita semua.

9)      Seterusnya dijemput Yang Berusaha / Yang Dihormati ....................................................... Guru Besar / Penolong Kanan Kokurikulum untuk menyampaikan ucapan. Dengan segala hormatnya dipersilakan.

10)  Terima kasih, tuan/puan atas ucapan sebentar tadi. Diharap setiap kata dalam ucapan tadi memberi pengajaran dan manfaat buat kita semua.

11)  Sebelum bersurai, diminta semua hadirin berdiri tegak dan bersedia untuk sama-sama menyanyikan lagu Negaraku.

12)  Akhir sekali, dijemput ......................................................... untuk mengetuai bacaan tasbih kifarah dan surah Al-Asr.

13)   Cik Rozita berkebaya merah,
        Lenggang lenggok meniti titi,
        Kalau ada silap dan salah,
        Jangan disimpan di dalam hati.

14)  Sekian, wabilah hi taufik wal hidayah, wassalammualaikum warah matullahi wabarakatuh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan