Jiwang Corner :)

Rabu, 20 Jun 2012

Latihan Kebakaran

Dalam sibuk kami menjalankan aktiviti latihan sukan, AJK 3K sempat menganjurkan latihan kebakaran. Latihan sukan berakhir jam 10.00 pagi. Murid-murid direhatkan selama 30 minit. Murid sesi pagi atau tahap 2 yang jumlahnya kira-kira 900 orang sudah cukup memeningkan kepala aku untuk dikawal. 

Kadang-kadang jadi letih menjadi pengawal keselamatan dikala sekolah mengadakan sesuatu aktiviti atau program. Nisbah guru dengan murid dianggarkan 1:20. Itupun tidak semua guru yang hadir pada setiap hari atas urusan rasmi mahupun peribadi. Maka ada kalanya nisbahnya jadi 1:25. wah...bayangkan jika seorang ibu nak menguruskan 25 orang anak-anaknya. Mahu jadi migrain !


Kali ini aku nak kongsikan beberapa rakaman gambar aktiviti yang diajarkan oleh pihak Jabatan Pertahanan Awam ( JPAM ) yang sudi ke sekolah aku. Pihak bomba di balai yang berdekatan tidak dapat menyumbangkan perkhidmatan mereka atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Kebetulan pembantu PRA sekolah aku merupakan anggota JPAM. Maka, JK 3K terus berurusan dengannya. Alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar walaupun kami terpaksa berjemur di tengah panas.




Murid-murid diberi peluang mengendalikan alat pemadam api

Tiada ulasan:

Catat Ulasan