Jiwang Corner :)

Jumaat, 22 September 2017

Tahun Baharu 1439H

Setahun berlalu ;
1 Muharam 1438H - 1 Muharam 1439H

Suka duka, pahit dan manis pasti menjadi rencah dalam kehidupan bernama aku. Entahkan berapa nilainya pahala yang aku himpun. Entahkan berapa pula dosa yang aku timbun. Antara dosa dan pahala itu, hanya DIA yang menghisab akan aku. Sudah pastinya aku hanya hamba yang menjadi pendosa tanpa noktah. Ampunkan aku, Allah. 😢😢😢😢😢

Ya Rabb, berilah aku kesempatan untuk mendapatkan bimbingan dalam hidayahMu, dan jauhkanlah aku daripada kesesatan dalam setiap kali aku mengendalikan kejahilanku. Aku ingin jalani tahun ini lebih baik daripada tahun sebelum ini.

Ya Rabb, sihatkan aku dalam tempoh usia yang aku tidak tahu penghujungnya dan jauhkan aku daripada sebarang musibah yang kau cipta agar aku dapat mengatur langkah²ku dengan teratur di bumiMu ini.

Mudah²an rezeki kesihatan, harta benda dan hidayahMu pada tahun ini memihak kepada aku, keluargaku, saudara²ku, sahabat²ku sekaligus seluruh ummat Islam di bumiMu ini.

Buat keluarga dan sahabat, maafkan aku atas setiap kejahilan yang telah aku lakukan. Jom, hijrah kepada perjalanan hidup yang lebih diberkati !

SELAMAT TAHUN BAHARU 1439H.

#terimakasihAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan