Jiwang Corner :)

Selasa, 10 Jun 2014

Bukit Tinggi, Pahang Siri 1

Hari ini aku baru sempat nak conteng dinding blog aku ni dengan kisah percutian aku baru-baru ni ( 3-5 Jun2014 ). Sebenarnya ini adalah percutian semasa cuti sekolah bulan Jun yang lalu. Kali ini percutian aku hanya bertiga. Maklumlah, geng-geng yang lain dah ada tujuan tersendiri di kampung halaman masing-masing. 

So, pagi ini sahabat dari Seri Medan dan JB telah singgah ke rumah aku di kampung. Syioknya, bila berjalan tanpa jadi pemandu. Merekalah pemandu aku. So, cik puan leh le duduk rileks kat belakang. Nak nyanyi tapi tak pandai. Hikhikhik...


Destinasi percutian kami adalah ke Bukit Tinggi, Bentong Pahang. Nak ke sana terus, memang tidak lah kan. Letih juga all the driver tu nanti. So, dari BP kami teruskan perjalanan menggunakan jalan kampung sahaja. Kita-kira 2 jam perjalanan, kami singgah ambil angin sambil makan pisang goreng di tepi laut Pengkalan Balak, Melaka. Tidak ramai pengunjung waktu itu. Udaranya yang nyaman membuatkan mata layu plak. Hiskh...mengalahkan pemandulah, pulak! Keh3...


Lepas  selesai aktiviti makan dan berselfie, kami teruskan perjalanan menuju ke Port Dickson. Malam ni kami bermalam di rumah adik aku di Kg Paya. Bila dah transit kay PD, tidaklah terasa jauh nak ke Bukit Tinggi nanti. 

Ok, sampai sini dulu untuk entry kali ini. Kita bertemu di siri 2, tau !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan