Jiwang Corner :)

Isnin, 2 Januari 2012

Hari Persekolahan Semakin Hampir

Bermula Rabu lepas, guru-guru dah mula datang ke sekolah untuk memulakan tugas pada sesi persekolahan 2012. Kira-kira sebulan bercuti, tak sabar pula rasanya nak memulakan tugas, bertemu muka dengan anak-anak didik yang baharu yang masuk dalam kelas kita. Bagaimana pula lah agaknya ragam mereka. Hehehehe...



Hari ini, kami ke sekolah lagi untuk aktiviti mengemas. Tahun ini banyak tempat yang perlu dikemas memandangkan bilik guru ada pengubahsuaian. Kelas-kelas juga berubah kedudukannya termasuklah kelas aku. Arghhhh...

So, hari ini aku fokus kepada mengemas bilik guru terutamanya tempat duduk atau meja aku sendiri. Memandangkan aku berkongsi meja dengan guru sesi petang, aku letak barang aku berpada-padalah. Nanti orang kata gila kuasa plak !

Berlatar belakangkan bilik guru sebelum ini. Keadaan bilik guru terkini belum sempat pula aku rakamkan. 

Alhamdulillah, bilik guru telah di cat dengan warna kegemaran aku iaitu hijau, ditambah dengan kipas syiling dan sofa yang baharu. Sekerang-kurangnya kami dah tak hangat lagi. Nak pasang pendingin hawa masih belum cukup badget plak. InsyaAllah, jika ada yang taja nanti, dapatlah kami mendinginkan suhu badan. Boleh pulak camtu ek ? Ahak...

Alas meja tahun ini tema biru. Itu pun aku kirim kat seorang rakan untuk membelinya. Bukan aku nak ambil kesempatan, tapi memandangkan dia sukarela melakukannya. Hehehe...alasan semata2 plak aku ni :)

Mengangkat buku-buku dan peralatan lain dari bilik khas, sudah membuatkan badan dan kaki aku lenguh2. Almaklumlah semua jentera dalam badan ni dah lama bercuti. Tapi kena gagahkan juga memandangkan semangat kerja yang kuat datang mengatasi segala kepenatan. Alhamdulillah....

Selesai menyusun atur buku2 rujukan tengahari tu, perut mulalah menyanyi2. Entah lagu apa, aku pun tak tahu. Yang aku dapat rasa bunyinya seperti ini. Kriok...kriok...kriok...

Itu menunjukkan masa untuk makan. Jom, kita makan dulu !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan